Visst har jag älskat många gånger. Stort. Det finns de jag älskar mycket högt. Lillasyster, Magnus, mamma & pappa, bästa vännen. Nog har jag alltid trott på villkorslös osjälvisk kärlek, trott att jag känt den. Men först nu vet jag hur den är, hur den känns, att den verkligen finns. Och hur högt jag än älskar så finns det inget som kan mätas med bandet. Det som är större än livet självt, det som är den sannaste av kärlekar, som jag aldrig förstått eller känt den förut.

Jag inser att Filip och Lukas aldrig kommer älska mig så evinnerligt högt, så ovillkorligt och osjälviskt som jag älskar dem. För så är det bara, inget kan mätas med bandet till den som är din egen. Kärleken till ett barn. Och det vackraste av allt är att det inte gör mig någonting. Det enda viktiga är att jag får lov att älska dem, så som jag gör.

Jag tackar er, mina små stjärngossar, för att ni finns här – för mig att älska.

