Men ändå, en dag. En heeeel dag att lägga till minnena, en som aldrig kommer åter. Shit vad många dagar livet måste bestå av egentligen. Undrar hur många dagar jag levt, undrar hur många av dem jag minns. Alltså minns bra. Hm, ingen idé att snöa in på de här tankarna. Vad som är idé, vad som hade varit en riktigt god idé, det hade varit att sova. Min väckarklocka ringer stadigt fem varje morgon och jag hittar varken en knapp att stänga av den på eller en knapp att snooza den med. De kanske sitter på samma superduperhemliga ställe som storebrorsans volymkontroll. Med nästa barn ska jag kräva att de kollar extra noga om det inte ligger en manual där inne och gömmer sig i nån vrå. Verkar märkligt att det är 2008 och barn ännu inte har flerspråkiga manualer med sig ut. Fast då skulle man garanterat behöva vara dubbelt så tjock om magen och det dubbelt så länge. För det tar nog tid att skriva nåt sånt och den blir nog tung, stor, tjock. Extra krångligt blir det eftersom det inte får plats så många fler än bebisen där inne och tja, den lär få ligga väldigt länge om den ska bli skrivmogen.

Fast det var inte alls manualer och mute-knappar jag hade tänkt blogga om ikväll. Jag hade bara tänkt skryta med min nya (?) fina emaljgryta och porslinskanna.

secondhand

